Chcete více informací? Zaregistrujte se nebo se přihlaste.

SynCare hotelová kosmetika – vizitka kvality

SynCare hotelová kosmetika – vizitka kvality

Časopis Gasto a Hotel profi revue uveřejnil ve vydání květen/červen 2025 rozhovor s jednatelkou společnosti Syncare Plus, s. r. o. Renatou Svobodovou. Podstatné části uveřejňume v našem blogu.

Špatná zkušenost s hotelovou kosmetikou může pokazit dojem z celého hotelu

Při hodnocení hotelů se většinou mluví o pohodlí postelí, kvalitě snídaně či vstřícnosti personálu. Méně viditelným, ale o to silnějším dojmem na hosty působí hotelová kosmetika. Právě ta může rozhodnout, zda se budou cítit hýčkáni nebo jen ubytováni.

SynCare přináší kvalitu salonní a lékárenské kosmetiky do hotelových služeb

V době, kdy se konkurence mezi hotely neprojevuje pouze v jejich cenové politice, ale především v kvalitě služeb, každá maličkost může sehrát význam- nou roli. Jedním z důležitých aspektů celkového komfortu hostů je hotelová kosmetika. Její kvalita zásadně ovlivňuje, jaký dojem si hosté z pobytu odnesou. „Hotely a penziony by neměly zapomínat, že hosté nechtějí pouze přespat nebo se dobře najíst, chtě- jí se také nechat trochu rozmazlovat. Hotelová kosmetika je často podceňovaný detail, ale právě ona dělá z běžného pobytu harmonický zážitek. Když se hotely snaží o kvalitní servis, tak mohou hýčkat hosty od hlavy až k patě,“ naznačuje Renata Svobodová, jednatelka české rodinné firmy Syncare Plus, která vyrábí prvotřídní kosmetiku známou z lékáren a kosmetických salonů. A tento vysoký standard kvality přináší i do hotelového prostředí.

Jemná péče a vůně ze SPA díky SynCare

Koupelnová kosmetika je mnohdy první fyzickou zkušeností s hotelovými službami, kterou hosté po příjezdu získávají. Když se po cestě chtějí osprchovat, tak podle Renaty Svobodové očekávají, že se potom budou cítit příjemně, svěže a nebude je trápit podráždění pokožky. Kvalitní kosmetika může zajistit pocit komfortu, jemné péče a atraktivní vůně, jako kdyby právě vyšli ze spa. Díky tomu hned získají dobrý pocitz vysoké úrovně služeb. „Ze strany hotelů je tradičně největší zájem o kosmetiku pro mytí rukou, těla a vlasů, ve druhé řadě pako kondicionéry a tělová mléka. V posledních letech je zřetelný trend ústupu od jednorázových lahviček a jejich náhrada balenímio větších objemech s dávkovacími mechanismy,“ hodnotí situaci jednatelka Syncare Plus Renata Svobodová. Důvodem není jenom rostoucí důraz na ekologii, ale rovněž uživatelský komfort – mnoho jednorázových balení totiž neumožňuje pohodlné dávkování, obsah se z nich špatně vytlačuje a jejich používání je pro hosty nepohodlné. Nemluvě o tom, že značná část obsahu často zůstává uvnitř a tím dochází ke zbytečnému plýtvání.

3 v 1 není dobré řešení

I v hotelech vyšší cenové úrovně se navíc projevuje nepříjemný nešvar, kdy má hotelová kosmetika, především tekutá tělová mýdla, velmi nízkou koncentraci mycích složek a hosté musejí přípravek dávkovat vícekrát, aby si umyli celé tělo, a místo komfortu zažívají frustraci. „Také dnes se často potýkáme s požadavkem, aby to bylo hlavně levné. Snažíme se vždy trpělivě vysvětlovat, že ke kvalitnímu obrazu služeb patříi kvalitní hotelová kosmetika,“ upozorňuje Renata Svobodová. Výsledkem trvání na co nejnižší ceně jsou právě nekvalitní přípravky, které mohou pokazit dojem i z jinak skvělých hotelových služeb. Protože hotelová kosmetika má být součástí příjemného zážitku, nikoli jeho slabinou. Dalším častým požadavkem ze strany hotelů je kosmetika 3 v 1, jež má sloužit současně jako šampon, sprchový gel a kondicionér. Ani to není příliš dobrá volba, protože vlasy i pokožka vyžadují specifický přístup a spojení všech funkcí do jediného přípravku nikdy nenabídne dosta- tečně kvalitní péči. „Kosmetika, hotelová i profesionální se pro správný účinek a funkci musí nanášet odděleně,“ doporučuje jednatelka.

Certifikovaná důvěryhodnost

Podle jakých faktorů tedy vybírat kvalitní hotelovou kosmetiku? Cena je samozřejmě důležitým, ale nikoli jediným významným faktorem. „Hotely by při výběru neměly sázet jen na pěknou vůni nebo líbivý obal. Dů-ležité je podívat se, co se za tím skutečně skrývá, tedy na složení. Celá řada parfémů používaných v kosmetice například obsahuje alergeny, které jsou v EU regulovány,“ varuje Renata Svobodová. S poukazem na to, že kvalitní kosmetika by měla pokožku nejen umýt, ale také ošetřit, což rozhodně nezvládne voda s parfémem. Důležité jsou i certifikace, především dermatologické a tzv. cruelty-free, tedy že produkty nejsou testovány na zvířatech, ty dnes mnoho lidí odmítá použít. „Stále častěji se setkáváme i s tím, že manažeři hotelů vyžadují různá expertní nezávislá osvědčení. Kromě dermatologických testů třeba potvrzení o ekologické šetrnosti či certifikování biokosmetiky. Obecně platí, že certifikace jsou důležité pro důvěryhodnost značky,“ dodává.

Personalizace kosmetiky

Dlouhodobým trendem je podle jednatelky Syncare Plus i rostoucí zájem hoteliérů o personalizaci kosmetiky. „Hotely často preferují mít privátní značku – vlastní etikety s logem hotelu a podobně. Samozřejmě tuto možnost nabízíme a nemáme problém pozměnit například i vůni produktů. Jsme flexibilní a snažíme se hotelům vyjít vstříc,“ tvrdí Renata Svobodová. Mnohé hotely, ale i penziony vyšší úrovně si důle- žitost kvalitní kosmetiky uvědomují a vědí, že se tato investice vyplatí, protože to hosté oceňují. Některá ubytovací zařízení v oblasti personalizace požadují také specifické složení produktů či speciální kosmetické řady, například pro citlivou pokožku nebo s přírodními aktivními látkami. S podobnými náročnějšími požadavky však uspějí jen u výrobců, pro něž je klíčová kvalita, nikoli masová výroba.

Malý detail dělá velký rozdíl

„Aktuální trendy v oblasti hotelové kosmetiky jednoznačně směřují ke zvětšování balení, ale také k vyšší efektivitě produktů. Například k tomu, aby tekutá mýdla myla i při relativně menší spotřebě. To je nejen ekolo- gická výzva a otázka ochrany přírody, týká se to rovněž šetrnosti k naší pokožce,“ vysvětluje Renata Svobodová. Hotelová kosmetika se dnes stále častěji dostává do popředí zájmu jako integrální součást hotelového zážitku. Zatímco dříve byla brána jen jako povinnost či drobný bonus, dnes se stává konkurenční výhodou a prostředkem, jak u hostů podpořit vnímání kvality a jedinečnosti služeb hotelu. „Výrobcům i hoteliérům by mělo jít o to, aby se jejich hosté po použití hotelové kosmetiky cítili spokojeně ve vlastní kůži,“ uzavírá jednatelka Syncare Plus. Není pochyb o tom, že hosté chtějí být hýčkáni a rozmazlováni. Přestože je kvalitní hotelová kosmetika zdánlivě malý detail, má moc vytvořit velký rozdíl v tom, jak lidé konkrétní ubytovací zařízení vnímají. A zda někdy přijedou znovu, napíšou pozitivní recenzi či hotel doporučí svým přátelům a známým.

Zpět na přehled článků